1. SŁOWNIK
- Serwis – firma iFixThis Rafał Bielawski zarejestrowana w Poznaniu przy ul. J. Chociszewskiego 41/43a NIP 7811787368 z siedzibą przy ul. J. Chociszewskiego 41/43a 60-256 Poznań
- Klient – osoba lub firma zgłaszająca sprzęt do naprawy.
- Usługa Serwisowa – usługa polegająca na wykonaniu prac konserwacyjno-naprawczych na sprzęcie lub oprogramowaniu Klienta.
- Protokół Przyjęcia – dokument potwierdzający przyjęcie od Klienta sprzętu do Serwisu, będący jednocześnie zleceniem Usługi Serwisowej.
- Protokół Wydania – dokument zawierający informację o naprawie i jej kosztach, będący równocześnie dowodem wydania sprzętu Klientowi.
- Formularz Zgłoszenia – formularz elektroniczny dostępny na stronie internetowej Serwisu, umożliwiający zlecenie Usługi Serwisowej na odległość.
- Gwarancja – Zobowiązanie gwaranta (w tym przypadku Serwisu) odnośnie usługi w stosunku do Klienta, w szczególności do naprawy, wymiany, zwrotu należności bądź zapewnienia innych usług w przypadku, kiedy urządzenie nie wykazuje właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym.
- Reklamacja – żądanie Klienta kierowane do wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą jakością lub nienależytym wykonaniem usługi, poprzez żądanie ponownej naprawy lub zwrotu całości bądź części zapłaconej kwoty.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Poniższy regulamin określa zasady dokonywania napraw serwisowych przez iFixThis Rafał Bielawski.
- Każdy Klient oddający sprzęt do Serwisu jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem.
- Zlecenie przez Klienta Usługi Serwisowej jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Serwis zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu bez konieczności informowania o tym Klientów.
- Akceptując regulamin Serwisu, klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926
3. PRZYJĘCIE DO SERWISU
- Zlecenie usługi serwisowej odbywa się poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie internetowej, pocztę mailową lub kontakt telefoniczny poprzez zgłoszenie usterki i dostarczenie sprzętu, którego usterka dotyczy drogą wysyłkową na adres serwisu iFixThis ul. J. Chociszewskiego 41/43a 60-256 Poznań. Przesyłając formularz, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie naprawy i akceptuje regulamin Serwisu. Przesyłkę można dostarczyć dowolnym kurierem na adres firmy iFixThis. Koszt przesyłki pokrywa nadawca.
- Możliwe jest również zlecenie naprawy osobiście. W tym celu należy dostarczyć sprzęt, którego usterka dotyczy, na adres: iFixThis ul. J. Chociszewskiego 41/43a 60-256 Poznań
- Potwierdzeniem przyjęcia sprzętu do Serwisu jest wydanie Protokołu Przyjęcia. Podpisując kopię Protokołu Przyjęcia Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie naprawy (czynności serwisowych) i akceptuje regulamin Serwisu. Protokół Przyjęcia jest jednocześnie jedynym dokumentem uprawniającym Klienta do odbioru sprzętu.
- Za zabezpieczenie i właściwe spakowania wysyłanego sprzętu odpowiada Klient. W celu ochrony przed konsekwencjami uszkodzenia sprzętu w czasie transportu, zaleca się stosowanie oryginalnych opakowań i ubezpieczanie przesyłek na pełną wartość wysyłanych przedmiotów.
- Serwis może odmówić wykonania Usługi Serwisowej w przypadku:
- – złego stanu technicznego sprzętu
- – braku części
- – gdy koszt naprawy przekracza wartość sprzętu
- – braku akceptacji regulaminu.
4. PRZEBIEG USŁUGI SERWISOWEJ
- Serwis zobowiązany jest do świadczenia usług z najwyższą starannością i w możliwie najkrótszym czasie.
- Za wykonane usługi Serwis pobiera opłaty zgodnie z cennikiem lub wyceną dokonaną podczas diagnozy.
- Podawane przy przyjęciu czasy i koszty napraw mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie. Dopiero po wykonaniu pełnej diagnozy możliwe jest określenie dokładnego czasu i kosztów naprawy. Każda zmiana kosztów i konieczność wykonania dodatkowych usług musi być zaakceptowana przez Klienta przed wykonaniem dalszych czynności.
- Diagnoza sprzętu wykonywana jest odpłatnie, koszt diagnozy iPhone to 100 zł. Koszt diagnozy iMac oraz Macbook to 250 zł. Przy akceptacji kosztów naprawy, koszt diagnozy nie jest naliczany.
- Serwis dokonuje napraw wyłącznie usterek zgłaszanych przez Klienta. Jeśli usunięcie zgłaszanej usterki jest niewystarczające do prawidłowego działania sprzętu, Serwis przedstawi warunki i koszty kompleksowej naprawy, a w przypadku braku ich akceptacji, Serwis może odmówić wykonania usługi.
- Naprawy realizowane są w kolejności zgłoszeń.
- Obowiązkiem każdego użytkownika sprzętu jest zabezpieczenie swoich danych przed oddaniem sprzętu do Serwisu poprzez wykonanie kopii bezpieczeństwa. Serwis nie ingeruje w dane Klienta, ale też nie ponosi odpowiedzialność za dane, które przy awariach sprzętu łatwo mogą ulec uszkodzeniu lub utracie.
- Na życzenie Klienta Serwis może dokonać zabezpieczenia wskazanych danych, ale traktowane jest to jako osobna odpłatna usługa. Na jakość kopiowanych danych Serwis również nie ma wpływu i nie gwarantuje ich poprawności. Dane mogą być np. uszkodzone lub niekompletne.
- W przypadku braku możliwości naprawy sprzętu, Serwis zastrzega sobie prawo do wydania nie naprawionego sprzętu o nieco odmiennej charakterystyce bądź trochę innych objawach usterki. Jest to naturalny efekt podejmowanych prób napraw związanych często z wymianą elementów, regeneracją układów elektronicznych, zmianami w oprogramowaniu itp.
- Podczas próby naprawy i diagnozy, stan sprzętu może ulec pogorszeniu, nie wynikającego z działania umyślnego, a wynikającego z procesu naprawy.
- Wymienione części nie podlegają zwrotowi, a uszkodzone elementy poddawane są utylizacji.
5. WYDANIE Z SERWISU
- Sprzęt wydawany jest tylko i wyłącznie na podstawie okazanego Protokołu Przyjęcia, który musi być zwrócony Serwisowi. W przypadku braku Protokołu Przyjęcia, Serwis może odmówić wydania sprzętu lub zażądać okazania dowodu tożsamości.
- Sprzęt może zostać wydany Klientowi dopiero po uiszczeniu wszelkich należności za wykonaną Usługą Serwisową.
- Serwisy zlecane na odległość będą domyślnie odsyłane firmą kurierską na koszt Klienta pod adres wskazany na Formularzu Zgłoszenia. Koszt przesyłki doliczony będzie do faktury za naprawę.
- W przypadku braku odbioru sprzętu z Serwisu, po upływie dwóch tygodni od momentu przekazania Klientowi informacji o zakończeniu naprawy, Serwis zaczyna naliczać opłatę za bezumowne przechowywanie towaru. Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki za 1m2 powierzchni magazynowej w mieście siedziby Serwisu. Brak możliwości zawiadomienia Klienta w sposób przez niego wskazany, a nie wynikający z błędu Serwisu, nie zwalnia Klienta z obowiązku uiszczenia wspomnianej opłaty.
- Jeśli Klient nie widzi potrzeby odbierania nie naprawionego sprzętu, a chce uniknąć opłaty za przechowywanie towaru, może złożyć oświadczenie w formie pisemnej (może być mailem) o zrzeczeniu się praw do posiadanego sprzętu. Serwis będzie mógł wtedy przekazać urządzenie do utylizacji.
6. GWARANCJA I REKLAMACJE
- Na wszelkie wykonane usługi Serwis udziela standardowo 3-miesięcznej gwarancji. W indywidualnych przypadkach Serwis może określić inne warunki gwarancji.
- Serwis udziela gwarancji tylko na wykonaną usługę i części wymienione w zakresie tej usługi. Serwis nie przyjmuje reklamacji związanych z usterkami nie zgłaszanymi przez Klientów podczas przyjęcia do serwisu.
- Części montowane w Serwisie podlegają gwarancji udzielanej bezpośrednio przez dostawców i producentów tychże części. Czas trwania gwarancji jest w tym przypadku różny dla różnych części i przedstawiany jest Klientowi razem z ofertą na naprawę.
- System operacyjny jak i oprogramowanie nie są objęte zakresem gwarancji, z tego względu, że każdy użytkownik może dokonywać dowolnych zmian w swoim systemie i instalować dowolne oprogramowanie, za działanie których Serwis nie może odpowiadać.
- W celu zgłoszenia Reklamacji, należy dostarczyć sprzęt do Serwisu (osobiście lub kurierem) wraz z numerem zlecenia lub danymi osoby, na którą zlecenie było zgłaszane oraz dokładnym opisem usterki.
- Decyzje w sprawie reklamacji podejmowane są w możliwie najkrótszym czasie, nie dłuższym jednak niż 14 dni od daty zgłoszenia. W przypadku pozytywnie rozpatrzonej Reklamacji, Serwis zobowiązany jest do usunięcia usterki na swój koszt lub zwrotu należności za usługę, jeśli naprawa w obliczu nowych okoliczności okaże się niemożliwa.
- Serwis będzie zwolniony od odpowiedzialności z tytułu gwarancji w następujących przypadkach:
- – używania sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem
- – uszkodzeń powstałych w wyniku ingerencji w urządzenie osób trzecich
- – dokonywania samodzielnych napraw i modyfikacji
- – uszkodzeń mechanicznych, mogących mieć wpływ na działanie urządzenia
- – kontaktu urządzenia z cieczą
- – uszkodzeń wynikłych z braku należytej dbałości o sprzęt, w tym złego przechowywania lub braku odpowiedniej konserwacji.